30.1.10

'jj'


Woohoo -I've graduatetd!! -straight A's baby! Ahh yeah, ikke flere
lektier og eksamner det næste års tid! Farvel SU-liv, not gonna miss ya!! 
Nu skal der arbejdes og tjenes lidt ind til alle de projekter jeg har udskudt,
ting jeg har ville købe osv. Og nu får jeg forhåbentlig også tid til at skrive
lidt mere herinde og smide nogle flere billeder op i ny og næ..

Nå, jeg ville egentlig lige fortælle om en gruppe jeg den seneste tid har lyttet
meget til. Det er den svenske pop-duo jj som fangede min opmærksomhed
for et par måneder siden med deres version af Lil' Wayne's Lollipop som
blev til et super dope track Ecstasy -tungt, mystisk og med en lækker
"haunting" kvindelig vokal. Lydmæssigt befinder vi os et sted i samme univers
som bl.a. Saint Etienne, The Embassy, Studio, YACHT, Air France og
lidt The xx og Fever Ray, men med mere calypso og elementer af afro-pop
og hip hop som gør at jeg synes jj er interssante. Det er elles ikke meget jeg ved
om gruppen, andet end at de består af en Joakim Benon og Elin Kastlander,
de er fra Göteborg og er signet på pladeselskabet Sincerly Yours som ejes af
 Tough Alliance  (som iøvrigt er en lytter værd).Meget spændt på at høre det
kommende album jj n° 3 som efter sigende skulle udkomme til marts!

Og det fed er at både jj og Tough Alliance (samt Kasper Bjørke, Djuna Barnes,
Tomas Barfod, Kenton Slash Demon mfl) kan opleves live til Soundvenues
tilbagevendende Fashionweek Party d. 12. februar -se eventet HER -SES!!

Hør lige:







jj feat. Lil' Wayne - My Way

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails